Serial Pendekar Kelana Sakti

Pengarang : Buce L. Hadi
Serial Pendekar Kelana Sakti merupakan cerita silat / wuxia novel karya Buce L.Hadi.

"Cuplikan : Wintara langsung menatap ke arah suara itu. Gada Rencah telah berdiri di tengah-tengah pintu gedung. Ia masih saja tetap seperti dulu. Tidak berubah. Dari dalam keluar seorang perempuan muda. Perempuan itu langsung berdiri di belakang Gada Rencah. Wintara mengendorkan cengkramannya pada lengan Ki Sapta Nrenggana. Seakan ada getaran yang sangat hebat dalam dirinya ketika

melihat perempuan itu.

"Maladewi. Kaukah Maladewi?" kata-kata itu keluar di luar kesadarannya. Merasa cengkraman Wintara mengendor, Ki Sapta Nrenggana lari meloloskan diri. Tapi cepat Wintara meraih lengan itu lagi, mencengkram lebih kuat. Bersamaan dengan itu, Wintara menendang tubuh Ki Sapta Nrenggana.

"Deees! Waaaaaaaaark...!"

Lengan kanannya tertinggal dalam cengkraman Wintara. Sedangkan tubuhnya jatuh berkelojotan bagai ayam disembelih. Semuanya menatap ngeri. Terlebih-lebih perempuan yang berdiri di belakang Gada Rencah. Kedua matanya terpejam menyaksikan kengerian itu.

Tentu saja ketiga orang yang tadi bermaksud menyerang tidak tinggal diam. Kini ketiganya menghambur mengepung dari segala arah. Wintara melompat menghadapi penyerang-penyerang itu satu demi satu............"
Loading....